جمعه 10 فروردين 1403

جایگاه سیار سوخت :

امروزه با افزایش روز افزون تولید خودرو های سواری، توسعه شهرها، ایجاد كلانشهرها و توسعه شبكه حمل و نقل مسافری درون شهری، احداث راه های جدید و احداث شهرك های اقماری همگی دال بر روند افزایشی مصرف فراورده های نفتی می باشد كه متاسفانه مقادیر متنابهی بنزین جهت جبران كسری تولید داخلی به قیمت گزافی وارد كشور می شود و در اختیار مصرف كننده قرار  می گیرد كه باعث خروج ارز حاصل از فروش نفت خام می گردد. با یك دید كلی به مسئله می توان به این نكته پی برد كه با اتخاذ تمهیداتی ساده می توان از هدر رفتن بی مورد سوخت به علت ایجاد صف های طولانی مقابل جایگاه ها و یا طی مسافت های طولانی جلوگیری كرد. مثال های زیادی را می توان بیان نمود كه فقط به خاطر عدم دسترسی سریع و آسان به جایگاه توزیع سوخت مقدار زیادی سوخت هدر می رود كه به چند نمونه از آن در زیر اشاره می كنیم:

-        عدم وجود جایگاه در شهرك های اقماری، شهرهای كوچك، دهستانها، شهرك های صنعتی، مجتمع های كشت و صنعت، پروژه های راه سازی، سد سازی و... كه از نظر هزینه ساخت و احداث جایگاه ثابت، مقرون به صرفه نبوده یا امكان پذیر   نمی باشد. به همین علت باعث مصرف سوخت اضافی جهت رفت و برگشت تا اولین محل توزیع سوخت و اتلاف وقت خواهد شد.

-        کافی نبودن ظرفیت جایگاه ها در مواقعی از سال جهت جوابگویی به متقاضیان دریافت سوخت مثلاً در مسیرهای توریستی یا زیارتی به علت پیک تردد توریستها یا زائرین، صف های طولانی جهت دریافت سوخت تشكیل می گردد.

-        عدم دسترسی برای خودروها و ماشین آلات راه سازی و سد سازی در پروژه های عمرانی كه برای دریافت سوخت بایستی مسافت های طولانی را طی نمایند و این خود باعث افزایش مصرف سوخت می گردد.

همچنین در موارد بحرانی مانند سیل، زلزله، جنگ و ... عدم دسترسی به سوخت می تواند موجب اختلال در امر کمک رسانی گشته و متعاقبا منجر به فجایع انسانی جبران ناپذیر گردد. در این شرایط است که کاربرد جایگاه های سیار توزیع سوخت نمایان می گردد.

از دیگر کاربردهای جایگاه های سیار می توان به سوخت رسانی وسائط نقلیه دریایی اشاره نمود. در اینگونه موارد با نصب قرقره های ساحلی می توان به سادگی نسبت به سوخت گیری وسائط حمل و نقل دریایی اقدام نمود.

شركت مهندسی تكنوتار به پشتوانه عظیم ترین قطب صنعتی ایران (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) كه از سال   1376  تاسیس و شروع به كار نموده است، در حال حاضر به عنوان اولین تولید كننده دیسپنسرهای توزیع سوخت جایگاهی  با یك جمع بندی كلی از مقوله های ذیل، تولید جایگاه سیار توزیع سوخت را در دستور كار خود قرار داده است.

الف-  نیاز به احداث جایگاه و بالطبع هزینه های سنگین جایگاه از نظر هزینه خرید زمین و تجهیزات و هزینه راه اندازی و عدم توجیه اقتصادی احداث جایگاه ثابت در برخی از مناطق و نواحی.

ب- هدر رفتن بی مورد سوخت (خصوصاً بنزین) به دلیل نبود جایگاه و ایجاد صف های طولانی یا رفت و آمد بی مورد برای دریافت سوخت.

ج- ضرورت ارائه طرح های اشتغال زا در كشور با توجه به نیروی كار جوان و جویای كار.

د- سوخت رسانی در شرایط بحران

ه - هزینه راه اندازی کمتر نسبت به جایگاه ثابت

و- زمان راه اندازی کمتر نسبت به زمان احداث جایگاه ثابت

نشانی: تهران، بزرگراه فتح، فتح هفتم، پلاک 10
کد پستی: 1387684711
تلفن: 6783-021
فکس: 66802335-021
پست الکترونیک:info@technotarco.com

معرفی تکنوتار

تکنو تار با اتکا به مشتریان خود با رائه محصولات با کیفیت، جایگاه خود را به عنوان اولین و معتبرترین تولید کنندگان دیسپنسرهای توزیع سوخت حفظ نموده است و در این راستا برای مشتریان خود تسهیلات بیشتر فروش، افزایش دوره مدت گارانتی، ارائه خدمات پس از فروش مناسب، استفاده از قطعات با کیفیت را مد نظر قرار داده است.


Copyright © 2020 Technotarco.com All Rights Reserved, Powered by PoyaGroup.com